مختلف

از شیر مرغ تا جون ادمیزاد

مختلف

از شیر مرغ تا جون ادمیزاد

آموزش فارسی ویندوز ۸ تصویری

در ویندوز ۸ برخلاف همه نسخه های ویندوزی که تا امروز به بازار عرضه شده بود، یک تغییر خیلی بزرگ و عمده رخ داده است.

در نسخه های قبلی ویندوز وقتی کاربر به؛ نام کاربری خودش LogOn میکرد و وارد محیط ویندوز میشد اولین چیزی که مشاهده میکرد، Desktop ویندوز بود. اما در ویندوز ۸ دیگر خبری از آن محیط کلاسیک Desktop نیست.

اگر تابحال با ویندوز کار نکرده باشید، شاید ندانید Desktop چیست. در ویندوز ۸ ؛ Desktop در سمت چپ و پایین قرار دارد. و فقط کافی است یکبار روی آن کلیک نماییم تا بتوانیم آن محیط کلاسیک دسکتاپ را ببینیم. اما آنچه که در ویندوز ۸ (Windows 8) بعنوان اولین محیط کاری مشاهده میکنیم، صفحه ای است باعنوان Start screen یا صفحه شروع، در این صفحه شروع تعدادی مربع و مستطیل وجود دارد که به آن Tile گفته میشود.

windows 8 screenshot

ویندوز ۸

 آموزش تصویری ویندوز ۸ / آموزش فارسی ویندوز ۸

هرکدام از Tile ها در اصل بیانگر یک Application با رابط کاربری Metro هستند و منظور از Application، برنامه است و Metro هم یک نوع رابط کاربری که متمایز از رابط کاربری کلاسیک ویندوزی است. برنامه های Metro برخلاف برنامه های کلاسیک به صورت Full Screen یا تمام صفحه اجرا میشود.

همه آنها تقریبا از یک قلم و فونت برای نمایش متون استفاده میشود تا متون به راحتی از آنها خوانده شود. همچنین در رابط کاربری Metro و برنامه هایی که تحت این رابط کاربری هستند، سعی شده اطلاعات بصورت ستونی به کاربران نمایش داده شود و این به اطلاعات و نوع اطلاعات نمایشی بستگی دارد.

آموزش محیط برنامه Mail و آشنایی با ابزار آن

مرور برنامه‌ی Weather برای نمایش وضعیت آب و هوایی مناطق جهان و چگونگی کار با آن

Weather screenshot

Weather : نمایش وضعیت آب و هوایی مناطق جهان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد